Hoe werkt het?

  • gegarandeerd vers
  • thuisbrengen of afhaalpunt
  • de eerste keer bestellen
  • een vervolgbestelling plaatsen
  • een eerder gedane bestelling aanpassen
  • favorietenfunctie
  • bezorging
  • betalen
  • vragen en suggesties

 

www.biologischgoed.nl is een webwinkel voor biologische producten. Initiatiefnemers van deze winkel zijn de leden van de Coöperatieve Biologische Producentenvereniging Zuid-Holland. In deze webwinkel worden uitsluitend biologische producten verkocht aan personen of bedrijven uit Zuid-Holland.

Gegarandeerd vers

Producten die u in deze webwinkel aantreft, kunt u uitsluitend via internet bestellen. Alle bestellingen worden eens per week uitgeleverd, en wel op donderdag. Daarvoor worden alle bestellingen opgeteld, die gedaan zijn tot maandagmorgen 12.00 uur. Wanneer u dus ná dit tijdstip uw bestelling plaatst, wordt dit pas de donderdag van de volgende week uitgeleverd. Op dinsdag en woensdag gaan wij bij onze toeleveranciers de bestelde producten inkopen, zodat optimale versheid gegarandeerd is. We proberen zoveel mogelijk producten, met name de versproducten, in de regio Zuid-Holland of in Zeeland in te kopen. Daartoe hebben wij contacten met vrijwel alle biologische producenten in Zuid-West Nederland. Pas wanneer de bestelde producten niet in de regio voorhanden zijn, nemen we contact op met de groothandel. Ons brood wordt geleverd door de zorgbakkerij Thedinghsweert in Kerk Avezaath Tiel en wordt pas gebakken nadat we de bestellingen geïnventariseerd hebben. Op het moment van uitleveren is dit brood dus absoluut vers. Ook de zuivelproducten zijn gegarandeerd vers.

Thuisbrengen of afhaalpunt

We brengen uw bestellingen bij u thuis of bij een afhaalpunt bij u in de buurt. Op een afhaalpunt kunnen door een aantal klanten die dicht bij elkaar in de buurt wonen, de bestellingen door de klant zelf opgehaald worden.Hebt u interesse om zelf ook afhaalpunt te worden dan kunt u dit aangeven via de mail info@biologischgoed.nl Klanten die als afhaalpunt willen fungeren, hoeven geen bezorgkosten te betalen indien er van hun adres gebruik gemaakt wordt. Heeft u als afhaalpunt geen afhalers dan gelden de richtlijnen zoals hieronder vermeld bij bezorgkosten.

De bestellingen worden afgeleverd in een handige klapkrat. Deze krat blijft het eigendom van Biologisch Goed en zal bij de volgende bestelling weer mee teruggenomen worden. Het is ook niet de bedoeling dat deze krat door u voor andere doeleinden gebruikt gaat worden. Bij nieuwe klanten rekenen we een eenmalige BORG voor de kratten van 12,50 euro. Wanneer u na één of enkele bestellingen besluit om niet meer te bestellen, zien wij graag een mailtje tegemoet waar en wanneer we de lege krat(ten) op kunnen halen. Hierna storten we de borg terug. 


We berekenen geen statiegeld bij producten die in flessen zitten. We gaan er vanuit, dat u de flessen bij een volgende bestelling weer in de lege krat mee teruggeeft.  Overigens proberen we zoveel mogelijk producten te leveren in verpakkingen zònder statiegeld. Bijvoorbeeld de melk, karnemelk en yoghurt worden verpakt in kartonnen verpakking. Statiegeldflessen zijn de flessen van de Warmonderhof appelsap, de vruchtensappen van De Nieuwe Band en Natufood en bierflesjes. Geef deze alstublieft mee terug! (Kijkt u zelf even op het etiket van de fles of er sprake is van een statiegeldfles? Is dat niet het geval: wíj hebben hier geen glasbak!! Wanneer de flessen even uitgespoeld zijn, wordt het bij ons (en in de krat) niet zo'n smeerboel.


De eerste keer bestellen

Wanneer u voor de eerste keer op onze site komt en een bestelling wilt gaan plaatsen, kunt u gewoon beginnen met het selecteren van de artikelen in de diverse productgroepen. U ziet dan rechts in beeld het boodschappenmandje verschijnen. Als u alle door u gewenste artikelen geselecteerd hebt, drukt u op de button 'Naar de kassa'. Daar moet u, wanneer u voor de eerste keer bestelt, de benodigde gegevens invullen. Het wachtwoord en gebruikersnaam kunt u zelf verzinnen, als u ze maar onthoudt! U dient daar verder uiteraard uw naw gegevens in te vullen, en toestemming te geven voor automatische incasso. Ook ziet u hier de knop 'bezorglocatie'. Hier kunt u aanklikken dat u de bestelling thuis wilt laten bezorgen  òf op één van de genoemde afhaaladressen.  Wanneer alles ingevuld is, drukt u op 'versturen', en de bestelling is geplaatst. U ontvangt binnen enkele ogenblikken een bevestigingsmailtje op het ingevoerde e-mail adres. Let op: op dat moment is de BORG voor de krat (12,50 euro) er nog niet bijgeteld, behalve bij nieuwe klanten die starten met een abonnement,  de borg voor nieuwe klanten zonder abonnement voeren we later zelf handmatig in!)

Een vervolgbestelling plaatsen

Wanneer u voor een tweede of volgende keer bestelt kunt u direct, als u één van de productgroepen hebt geselecteerd, links bovenin uw wachtwoord en gebruikersnaam intypen. Dan bent u ingelogd en kunt u gebruik maken van uw persoonlijke instellingen, namelijk klanthistorie en favorietenfunctie (zie hieronder). Wanneer u op de 'betaalpagina' komt, ziet u dat alle gegevens al ingevuld staan.

Een eerder gedane bestelling aanpassen

Als u een bestelling geplaatst hebt, maar u wilt later nog iets toevoegen, kunt u uw eerder gedane bestelling opvragen en wijzigen. Wanneer u (na het selecteren van een willekeurige productgroep) linksbovenin uw wachtwoord en gebruikersnaam intypt, verschijnt uw boodschappenwagentje weer rechts in beeld. U kunt dan naar believen aanvullen of verwijderen (door middel van het rode kruisje).Let Op :Bij de eerste bestelling lukt dit nog niet! Stuur  ons dan een mail met daarin de nog gewenste producten. Wij plaatsen die dan bij uw eerder gedane bestelling.

Favorietenfunctie

Als u ingelogd bent, kunt u producten die u erg vaak bestelt, markeren als 'favoriet'. Dat doet u door op het sterretje naast het product te klikken. Ze komen dan te staan in een aparte productgroep 'favorieten' (rechts in beeld). U kunt hiermee het bestellen belangrijk vergemakkelijken, omdat een groot aantal 'wekelijkse' artikelen al bij elkaar in de 'favorieten' staan.

Bezorging

We bezorgen altijd op donderdag. U zult begrijpen dat wij dan een aantal routes rijden, die elke keer kunnen wijzigen door nieuwe klanten of klanten die een keer overslaan. Daarom is het moeilijk om een preciese tijd aan te geven. Wanneer u toch wilt weten hoe laat de bestelling ongeveer aankomt, kunt u het best even bellen. (0186-576707)
Bent u niet thuis, dan kunnen we misschien de krat ergens bij uw huis neerzetten. Meldt ons even via het vakje 'opmerkingen' waar we het neer kunnen zetten. U kunt op die plaats ook de eventuele lege krat en statiegeldflessen zetten. Wanneer u laat bezorgen bij een afhaalpunt  is het verstandig om bij de eerste keer ophalen even persoonlijk met de bewoner van het afhaaladres af te spreken wanneer het ophalen het beste schikt.
Wanneer u veel zuivel bestelt, gebruiken we in principe een geïsoleerde krat. Hierin blijven de producten zeker enkele uren koel. Uiteraard is het wel handig om een 'neerzetplekje' te verzinnen waar de bestelling droog en uit de zon staat.

Betaling

Betaling gebeurt alleen door middel van automatische incasso. Wanneer u op de website boodschappen gedaan hebt, gaat u naar de kassa. Daar moet u inloggen. Nieuwe klanten dienen dan hun gegevens in te vullen en toestemming te geven voor automatische incasso. Wij houden ons altijd het recht voor om uw bestelling om praktische redenen niet aan te nemen. Daarover volgt uiteraard eerst persoonlijk contact. Incasso gebeurt in de regel 10-14 dagen na levering van de bestelling. Dit geeft u de mogelijkheid om eventuele klachten of opmerkingen te plaatsen via de e-mail, zodat we dat in uw oorspronkelijke bestelling aan kunnen passen alvorens te gaan incasseren. Wij rekenen 5 euro administratiekosten bij incassoproblemen.


Bezorgkosten

Omdat uw bestelling in principe bij u thuis gebracht wordt zult u begrijpen dat we een minimale ordergrootte hanteren. Deze bedraagt € 20,-. Als bezorgkosten rekenen we € 4,95 ongeacht de grootte van de order.
Indien u uw bestelling afhaalt bij een afhaalpunt dan rekenen wij géén bezorgkosten. Uiteraard bent u vrij om met meerdere gezinnen één bestelling te plaatsen. .

Vragen en suggesties

Als u nog vragen hebt, stel ze gerust via info@biologischgoed.nl of bel met onze locatie in Strijen (ZH): 0186-576707). Natuurlijk zijn we ook heel blij met suggesties, hoe wij u nòg meer van dienst kunnen zijn.